Warm water en krokodillen

24 juli 2019 - Moshi, Tanzania

De wekker ging om 5.30, het weekend gevoel was hierdoor nog niet echt te bekennen maar na wat goede muziek in de bus zat de sfeer er goed in. Er stond een rit van 3,5 uur op het programma. Een enig teleurgestelde sfeer hing in de bus, er werd ons namelijk verteld dat we niet naar de hotspring gingen aangzien daar een krokodil zat. Na 2 weken koud water was het gaan naar een hotspring een verademing maar helaas zat dat er niet in.  Na een uur gereden te hebben gingen we onverharde weg op om vervolgens 2,5 hierover te rijden. Af en toe was er een dorpje of een treinspoor maar een auto kwamen we niet tegen. Kinderen speelden met stokken en banden en vrouwen hingen de was op, ondanks het primitieve gaf het me een gevoel van blijdschap en rust. Hakuna mattata.  Toen was er ineens een bord te zien waarop stond hotspring, dat is gek want dacht ik wat daar gingen we niet heen. Totdat ineens werd gelachen door de begeleiding, hadden ze ons toch even goed te pakken. Een  gevoel van pure  blijdschap ging door de bus, heerlijk dat warm water zo  veel geluk kan brengen. Door dit grapje had niemand zwemkleren aan en moest iedereen in de bus omkleden, maar na wat gerommel met handdoeken was iedereen omgekleed en klaar om te zwemmen. Het water was heerlijk zwembadtemperatuur,  voor ons inmiddels heet dus! Het was heerlijk om lekker te zwemmen, te kletsen en te lachen. Je kent elkaar pas 2 weken maar maakt zo veel mee dat je naar elkaar toegroeit. Bij de hotspring werd een tanzaniaans gerecht gemaakt, een omelet met patat erin. Na weer opgewarmd te zijn was het tijd om in de bus de longen de longen uit onze longen te zingen. Wat een geluk muziek en warm water  wel niet kunnen brengen. Hoe minder je hebt hoe meer je kan genieten van de kleine dingen, deze vorm van genieten kunnen we in Nederland nog wat van leren!

0437F8CC-7373-4C62-848C-DB3E10FA21BECB82B503-2583-45A7-AA9D-2E6E352BA779

1. Anneke Vermeer:
    24 juli 2019
    Wat fijn dat je ook nog mag genieten. En ja het zijn de kleine dingen die het doen heeft oma Wilma ons geleerd. Het leven daar is zo verschillend van hier, voor ons niet te bevatten.
    Leuke foto's zijn er gemaakt😃
  2. Mieke spronk:
    24 juli 2019
    Leuk verhaal Ilse. Wij kende het al van de app verhalen maar het blijft leuk het verhaal van de krokodil. Fijn om te lezen dat jullie een leuker groep hebben en een fijne band met elkaar. Ik moet ook denken dat je als klein meisje mee ging naar de sauna . Eerst de sauna in dan het koude bad en riep je nog kouder en daarna in het warme bad draaiende je met je ogen van genot .
    Ik begrijp na al die koude douchen dat je ook geniet van warm water
    Liefs mama en papa
  3. Daphne:
    24 juli 2019
    Wat ziet dat water er heerlijk uit! Ik kan begrijpen dat jullie hebben genoten.
  4. Lisette Zevenbergen Mulder:
    24 juli 2019
    Wat een luxe hebben wij toch dat we gewoon elke dag warm water hebben. Fijn dat jullie zo hebben kunnen genieten!
  5. Ditte Mulder:
    25 juli 2019
    Heerlijk relaxen en genieten, dat heb je ook nodig. Daarna kan je er weer tegenaan. Fijn dat je een leuke groep hebt, dat scheelt stukken
  6. Lente:
    25 juli 2019
    Wat fijn om te zien dat jullie zo genieten daar en ik zal vanaf nu ook proberen zelf wat minder snel te zeuren, maar te denken goh wat lekker dat ik dit allemaal kan.
  7. Karin Hoek:
    26 juli 2019
    Geweldig, Ilse, we genieten zo van je blogs! Je schrijft het zo dat we het voor ons zien. Wat mooi dat je dit allemaal ziet en kùnt zien! En wat een goede organisatie, dat je de kans krijgt zo veel te leren en zulke afwisselende indrukken te krijgen.