De geur van Afrika

29 juli 2019 - Arusha, Tanzania

Vandaag hadden we weer een workshop op het programma staan. We kregen van dokter kway uitleg over tropische ziektes. Opvallend was dat alle ziektes die hij besproken had ook meerdere keren in de praktijk waren gezien. Bij de workshop ging hij verder in op de symptomen van de ziektes, meest voorkomende  complicaties en behandelplan. Door die extra kennis begreep ik ook beter wat er nou precies aan de hand was met de kinderen die we de dag ervoor hadden gezien en waarom sommige een grotere kans op genezing hadden dan de andere. Na de workshop dat het educatieve gedeelte van de dag erop. We reden naar het toeristische winkelcentrum om daar te lunchen. De afgelopen weken aten we vooral rijst en kip, daarom smaakte de Italiaanse brushettas en pasta des te lekkerder. Na goed gevuld te zijn gingen we nog verder met eten bezig, het was namelijk tijd voor een Tanzaniaanse kookworkshop. Hier maakte we een traditionele komkommersoep en samosas. Het kostte  een uur of 3 om de samosas te maken maar dat was het zeker waard. Na verloop van tijd was de hele ruimte gevuld met de geur van specerijen. Buiten zaten vrouwen het eten voor ons te bereiden waarna we uiteindelijk allemaal zaten te smullen aan een Afrikaanse maaltijd. De Afrikaanse keuken heeft zo veel warme specerijen dat het je meteen een fijn gevoel heeft. Waar we in nederland in een halfuurtje een stampot op tafel  zetten staan hier mensen uren in de keuken, gelukkig is die tijd terug te proeven in de gerechten want de geur en kleur van deze keuken draagt liefde met zich mee.

7DB1BD26-308F-479B-8091-FBBEA03E8BA3

01002904-BAEC-4663-A3DD-434F507970B2

1. Anneke Vermeer:
    29 juli 2019
    Wat goed dat je na de workshop de ziektes beter begrijpt. Dat is fijn voor jezelf om het te kunnen begrijpen en een plekje te geven.

Gezellig al dat eten en bereiden ervan. Dat us weer eens wat anders en zo leer je idd de keuken van een ander land kennen. Jou kennende draai jij je hand er niet voor om, voor het bereiden van eten dat vind je alleen maar leuk;)
  2. Lisette Zevenbergen Mulder:
    29 juli 2019
    Ik denk dat je papa en mama vast blij zijn als je wat gerechten thuis uitprobeert 😜
  3. Ditte Mulder:
    29 juli 2019
    Ik kom graag een keer proeven🤣🤣🤣
  4. Mieke spronk:
    Lieve Ilse
    Leuk zo workshop koken . Koken is iets wat je graag doet. Is er oh plaats in je koffer voor de specerijen. Ik laat me graag a g verrassen door je kookkunsten en volgens mij meerdere met mij
    Liefs mama
  5. Belle:
    29 juli 2019
    Wij dat ziet er wel lekker uit zeg