De magie van Afrika

14 juli 2019 - Tarangire National Park, Tanzania

Vandaag was het zo ver, het was tijd voor datgene wat elke toerist doet in tanzania: op safari gaan. Vandaag droegen we geen lange lange bedekte kleren en handschoenen, maar vrolijke zomerse outfits. We gingen met 7 personen in een jeep op naar de dieren. Wat meteen opviel waren de souvenir onderweg. Dit maakte duidelijk dat dit een weg was waar vele toeristen rijden. Ondanks de toeristische winkels waren er ook stukken waar niks was. Daar liepen de masaai met koeien langs de weg. Het contrast tussen de toeristische plekken en de afgelegen dorpen was groot. Na 3 uur rijden waren we In het tarangire nationaal park. De jeep had een open dak waardoor we al staand op de stoelen  over het hele park uit konden kijken. Het was een prachtig park met baobab bomen, waterpoelen en heuvels. We hebben kuddes zebras en antilopen  gezien. Later kwamen we bij een waterpoel waar wildebeesten, zebras struisvogels en giraffen te zien waren. Toen gingen we opzoek naar olifanten. Het duurde even maar dan heb je ook wat, we hebben namelijk meerdere groepen olifanten gezien. Het zien van al die beesten blijft een magisch gevoel geven. Daarna was het tijd om te lunchen met prachtig uitzicht op de rivier waar olifanten te zien waren. We kregen tijdens de lunch ook gezelschap van brutale apen die ook graag van onze lunch wilde meegenieten. Na deze aparte lunch ervaring  hadden we nog een uurtje om opzoek te gaan naar de koning van het dierenrijk, de leeuw. Helaas bleef deze voor ons verborgen. Gelukkig moest ik na een moment van teleurstelling denken aan hakuna matatta. Waarom zouden we ons zorgen maken over het niet zien van een olifant als er ook genoten kan worden van magie van alles wat we wel hebben gezien. Ik heb zo genoten van de magie, toch kan ik stiekem niet wachten om weer aan de slag te gaan!

1. Ditte Mulder:
    14 juli 2019
    Lekker ontspannen genieten van al het moois wat Afrika te bieden heeft. Het feit dat je morgen weer wilt beginnen zegt genoeg. Goed hoor Ilse
  2. Mieke spronk:
    14 juli 2019
    Lieve Ilse weer een mooi verhaal om te lezen en wat een mooie foto van de dieren. Zoveel olifanten bij elkaar prachtig dat is echt genieten.
    Ik denk ook dat de massai mensen en kinderen ook indruk op je maken . Zij leven echt nog in armoede maar ze weten niet beter en daardoor zij ze waarschijnlijk gelukkig. Ik begrijp ook dat je weer zin heb om je vrijwilligerswerk weer op te pakken. Geweldig om je lezen dat j es zo geniet. Liefs mama
  3. Anneke Vermeer:
    14 juli 2019
    Wat heb je genoten vandaag , Ilse. Alle dingen die je onderweg tegen kwam. De olifanten en zebra's , ja daar kam je dan geen genoeg van krijgen. Dat de apen ook wilde lunchen met jullie lijkt mij een aparte ervaring. Goed dat je weer wilt werken maar ontspanning is en blijft ook nodig op zijn tijd.
    Voor morgen een mooie werkdag groetjes van ons
  4. Belle:
    15 juli 2019
    Wat ontzettend leuk weer Ilse! Misschien komt de leeuw je ooit nog eens in het wild opzoeken